Remmark vystoupil na konferenci o komunikaci ve zdravotnictví

 

Způsoby marketingové komunikace se za poslední léta změnily. Změnily se možnosti a změnily se také komunikační prostředky. Jak tuto nelehkou disciplínu pojímat v resortu zdravotnictví? Odpovědi hledala konference Zdravotnického deníku na téma Komunikace ve zdravotnictví. V rámci jejího 4. ročníku vystoupil také Strategic Account Director společnosti Remmark David Palivec.

 

David ve své prezentaci pojmenoval pět zásadních bodů, které by nejen zdravotnický subjekt měl splňovat pro nastavení udržitelné komunikace. Velkou roli hraje správný timing kampaní v souvislosti s nákupem publikačního času v médiích. Jeho cena se totiž v jednotlivých měsících roku mění. „Například v září a říjnu bývá cena inzerátů skoro o polovinu vyšší než v červenci a srpnu nebo na začátku roku. Přitom leden je zároveň měsíc se skoro nejvyšší sledovaností televize v roce. Správně načasovanou kampaní proto můžete také znatelně ušetřit,“ uvedl.

V této souvislosti zdůraznil nutnost pravidelného opakování. „Zákazníci zapomínají. To je fakt, se kterým se prostě musíme smířit. Sami máme mnoho zkušeností, že znalost produktu, který po kampani raketově vylétl, v čase stejně rychle zase klesla. Proto je nutné propagaci produktu vždy po nějakém čase zopakovat.“

Cesta do hlavy potenciálních klientů však bývá komplikovanější. Úspěšná kampaň totiž nemůže zapadnout. „Zásadou je vymanit se z moře stejnosti. Reklamy je všude plno a lidé jsou jí přehlceni. Na vás je vymyslet něco, co z tohoto moře vystoupí. Co opravdu zaujme. To se vám nepovede bez silné kreativity.“

Většího zásahu kampaně pak lze dosáhnout pomocí autorit, kterou definovaná cílová skupina uznává.„Algoritmus nemůže pustit každou reklamu, kterou nasadíte. V průměru se zobrazuje pouze 0,04 % příspěvků firemních profilů. Většinou vidíte profily svých přátel. Nebo to, co vaši přátelé sdílí. Proto, když někdo dobrovolně sdílí vaši reklamu, máte vyhráno,“ uvedl David s tím, že ve zdravotnictví takovou autoritu vždy představuje lékař.

Posledním bodem je indexace ve vyhledávání – tzv. SEO. Správně nastavené SEO dokáže v rámci Googlu udržet odkaz na web nahoře. Jednou z možností je pravidelná aktualizace obsahu rubrik. Ještě účinnější jsou však zpětné odkazy z jiných platforem. „Relevanci vašeho webu určují zpětné odkazy. Čím více odkazů, tím lépe. A samozřejmě nejlépe z domén, které sleduje mnoho lidí. Nejlépe tedy prestižní zpravodajské servery,“ zdůraznil David.

Konference Komunikace ve zdravotnictví proběhla 25. září 2024 v budově České tiskové kanceláře v Praze. Kromě Davida na ní vystoupil mluvčí Ministerstva zdravotnictví ČR Ondřej Jakob, náměstek ředitele VZP Ivan Duškov, ředitel SÚKL Tomáš Boráň, výkonná ředitelka Innova Healthcare Markéta Hellerová a Commercial Director agentury McCANN Erickson Prague Peter Hermann.

Více o konferenci si přečtěte v článku Zdravotnického deníku.
.